3 Ağustos 2014 Pazar

Bir Dolandırıcılık Hikayesi-08882221300

dolandırıcılık

          Yaşadığımız dönem teknoloji çağı olarak geçiyor. Herkes bunu söylüyor, "Teknoloji çağında yaşıyoruz." hepimizin elinde tabletler, akıllı telefonlar vs... Fakat bu teknolojik gelişmelerin sonucunda türlü türlü dolandırıcılıklar da meydana geliyor. Hergün yeni bir dolandırıcılık hikayesi duyuyoruz. Ben bu yazımdasize bir tanesinden bahsetmek istiyorum.

          Ramazan ayının son gnlerinde sahurdn sonra yattım, tam uykuya dalacakken telefonum çalmaya başladı, -0888 222 1300- kayıtlı bir numara olmayınca açmadım. Daha sonraları bu aklıma gelince internette araştırdım ve karşıma bununla ilgili birçok gönderi çıktı. Bu numaranın olayı sizi arıyorlar ve nasıl oluyorsa açtığınızda ödeme onlara değil size yansıyor. Sizi aradıklarında biryarışmadan aradıklarını söylüyorlar ve sizi olabildiğince hatta tutmak için karışık sorular ve bilmecelersoruyorlar. Ay sonunda faturanız elinize geldiğindeyse şok oluyorsunuz tabi, fakat oparatörler nasıl itiraz ederseniz edin yarışmayı aramışsınız diyerek bu işten sıyrılıyorlar. Bu konuda itirazlar yapılsa bile tek dedikleri itirazınız kişilere bildirilmiştir oluyor.
         Bu ve bunun gibi birçok dolandırıcılık hikayesi daha mevcut, sosyal paylaşım sitelerinde görüyoruz. Allah'tan ki ben telefonumda ekli olmayan numaraları açmıyorum. Sizde öyle yapın ne kadar bazen azar işitsenizde söyleyin çok önemliyse öncemesaj atsınlar. Bu tarz dolandırıcılıklara düşmemek için dikkatli olunması gerekmektedir.

12 yorum:

  1. iyi ki yetişememişim. bir yerden telefon bekliyordum. onlar olabileceğini düşünüp geri aradığımda şebeke meşgul dedi. ardından da google'da arama yapınca bu sonuç ortaya çıktı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 0888 222 13 00 ARAMA BANADA GELDİ AÇMADIM BUGÜN

      Sil
    2. iyi yapmışınız bende tanımadığım numaraları açmam normalde ordan kurtuldum.ç Daha sonra numara garip gelince arattım ve sonuçları sizinle paylaştım :D

      Sil
  2. Bunca şikayet varken neden kimse (yetkililer) hiçbir şey yapmıyor? Illa birilerinin canı yanıp dava mı açmalì? Bunu beklemefen harekete gecilse mahkemeler ferahlamaz mı?

    YanıtlaSil
  3. 0888..... nolu hatlar ismi,adresi kayıtlı olmıyan numaralardır!%99 dolandırıcılar kullanırlar yakalanmamak için.....

    YanıtlaSil
  4. Başımızda daha büyük dolandırıcılar kalpazanlar hır sızlar varken, vatandaşın da kendi çapında bişiiler yapması gayet normal.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bugün benide aradılar acmadim engelledim engelleme programında 147 kişi ingilizce 'fraud' yazmış Sahtekar diye :)))(

    YanıtlaSil
  7. Şimdi benide aradılar acmadim

    YanıtlaSil
  8. Şimdi benide aradılar acmadim

    YanıtlaSil
  9. Benimde şimdi aradılar tanımadığım numara diye açmadım ve google a yazdığım da sonuç buydu kesinlikle geri dönmeyin

    YanıtlaSil
  10. Benimde şimdi aradılar tanımadığım numara diye açmadım ve google a yazdığım da sonuç buydu kesinlikle geri dönmeyin

    YanıtlaSil