16 Ocak 2015 Cuma

Bir Dolandırıcılık Hikayesi 2 - 02127095898

02127095898

     
      Çağımızın teknoloji çağı olduğu kesin. Teknoloji çağı yanında bazı sıkıntıları da getiriyor. Bunlardan biri de dolandırıcılar. Her gün yeni bir dolandırıcılık yöntemi karşımıza çıkıyor. Bunlardan bir tanesini daha önceden size anlatmıştık. Şimdi karşımıza yeni bir numara ile yeni bir dolandırıcılık geliyor.
            "0(212)-709-5898" nolu numara geçen gün beni aradı. Ben başta bir reklam için aradıklarını düşündüm ve dinlemeden kapadım. Ardından numarayı internette araştırdım ve bu numaranın dolandırıcılık için kullanıldığını öğrendim.

             İlk olarak sizi aradıklarında yanlışlıkla veya bilerek açtınız; TL benden mi kesilecek vesaire diye kaygılanmayın. Bu numarayı açtığınızda sizden herhangi bir TL kesintisi yapılmaz. 

Peki bu dolandırıcılık nasıl yapılıyor? 

Numarayı açtığınızda size büyük bir firmanın ismini veriyorlar ve yarışmaya katılmaya hak kazandığınızdan bahsediyorlar. İlk olarak şuna dikkat çekmek isterim ki hiçbir şekilde başvurmadığınız ve hatta ismini bile bilmediğiniz bir yarışmaya katılmak için hak kazanamazsınız . Pekala size yarışmaya davet ettikten sonra size gönderilmesi gereken bazı evraklar olduğunu söylüyorlar. Sizde pekala diyorsunuz sizden adres bilgilerinizi vesaire alıyorlar. Buraya kadar öyle çok büyük size zarar verebilecek bir durum yok. Fakat bundan sonra işin rengi değişiyor. Ardından kargo bedelinin şehirden şehre değiştiğini ve bu bedelin sizin tarafınızdan karşılanması gerektiğini söylüyorlar. Pekala amaçlarını belli ettiler. Bir çok insan kargo bedeli tahsili adı altında dolandırılıyorlar. 
            Bundan mağdur olan kişi sayısı çok fazla. Adı kullanılan şirkette bundan çok çekmiş olmalı ki bu konu hakkında bir duyuru yayımlayarak, bu aramalar ile ilgili kendilerinin hiç bir alakalarının olmadığını söylemişlerdir. İşte duyur:

02127095898

Peki bu durumla ilgili hiç bir şey yapılmıyor mu? 

Duyuruda  da belirtildiği gibi bu kişiler şirketten alakasız meçhul kişilerdir. Bu durumla karşılaştığınızda yapmanız gereken bir polis merkezine gidip durumu anlatmaktır. Bundan sonrasıyla emniyet görevlileri ilgilenecek, dolandırıcılık yapan kişilerin belirlenmesi durumunda dolandırıcılık suçundan tutuklanacaklardır. 

2 yorum:

  1. Şu an beni de aradaılar dersteydim Allah'tan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENİ DÜN ARAMIŞLAR AMA TELEFON KAPALIYDI . ŞİMDİ GÖRDÜM

      Sil